Recenzje

Fujifilm FinePix SL1000 - recenzja redakcyjna

Ocena użytkowników:  / 22
SłabyŚwietny 

Fujifilm FinePix SL1000 to aparat fotograficzny typu bridge, który oferuje16 megapikselowy 1/2.3" przetwornik obrazu CMOS w technologii BSI (backside-illuminated). Duża szybkość przetwarzania obrazu umożliwia fotografowanie z szybkością 10 klatek na sekundę w pełnej rozdzielczości, przy czasie działania autofokusu dochodzącym do 0,2 sekundy oraz filmowanie z dźwiękiem stereo i obrazem full HD 1080i z zapisem 60fps.

 

 

Aparat wyposażony jest w obiektyw super-zoom o zmianie ogniskowej 50x (odpowiadającej dla 35mm zakresowi od 24mm aż do 1200mm). Ten imponujący zakres powiększenia optycznego może być podwojony elektronicznie poprzez funkcję Intelligent Digital Zoom. Dla poprawy jakości zdjęć zastosowano skuteczną stabilizację obniżającą poziom drgań obrazu podczas fotografowania.


Estetyka

 


SL 1000 nie wyróżnia się wyglądem od podobnych produktów z tego samego segmentu. Kształt większości aparatów typu bridge z dużym zoomem podyktowany jest ergonomią. Spory grip z wgłębieniem na palec środkowy stanowi przeciwwagę dla obiektywu. Estetykę wyglądu podkreślają zaokrąglenia, zastosowane materiały i ich faktury. Wprowadzenie na czołówce obiektywu satynowej farby oraz cienkiego chromowanego pierścienia dodaje elegancji. Można powiedzieć, że aparat sprawia wrażenie solidnego i ładnie wystylizowanego, wyróżniając się nieznacznie od podobnych produktów z tego samego segmentu cenowego. Do tej pory dostępny jest jedynie kolor czarny.


Ergonomia

Aparat jest ergonomiczny, aczkolwiek nieco ustępuje bardziej zaawansowanemu modelowi HS50, który opisywaliśmy niedawno.
Dobrze leży w dłoni i jest dość lekki (ok. 660 gram). Przyciski usytuowano mądrze, ułatwiając intuicyjną obsługę wszelkich funkcji. Na pochwalę zasługuje dodatkowy przycisk zmiany zoom na obudowie, ułatwiający operowanie obiektywem w pozycji pionowej. Niewielkie kółko zmian parametrów wokół przycisku menu jest dla mnie za małe i niewygodne. Innego zdania była pani prezentująca tutaj funkcje aparatu. Być może jego obsługa to kwestia przyzwyczajenia, lecz dla mnie była utrudniona. Brakowało mi również osobnego pokrętła korekty ekspozycji, które często używam podczas fotografowania oraz manualnej zmiany zoom. Zostały one zastąpione przyciskiem wahadłowym dla zoom i małym przyciskiem dla korekty +/-. Wartość zmiany EV widoczna jest zarówno w wizjerze jaki i na ekranie. Również włącznik aparatu nie przypadł mi do gustu. Z drugiej jednak strony, pozostałe przyciski są dobrze usytuowane i wystarczająco zróżnicowane, aby ich nie mylić np. podczas fotografowania w nocy, kiedy nie są widoczne. Duże pokrętło PASM jest solidne i można zmieniać jego pozycję kciukiem, a wybierana funkcja fotografowania jest wyświetlana na ekranie LCD lub EVF. Również zmiana pozycji ekranu LCD jest wystarczająca do filmowania i fotografowania. Rozmieszczenie i zróżnicowanie przycisków i pokręteł ułatwia ich rozróżnianie i zapamiętanie funkcji.


1. EVF - elektroniczny wizjer.

2. Uchylny ekran LCD.

3. Pokrętło ustawienia dioptrii dla EVF.

4. Czujnik zbliżeniowy EVF.

5. Przełącznik wyświetlacza LCD/EVF.

6. Przycisk nagrywania filmu.

7. Przycisk trybu przeglądania zdjęć.

8. Funkcje lampy błyskowej.

9. Kosz oraz wygodny przycisk FN w którym można zaprogramować jedna z następujących funkcji:

  • rozmiar zdjęcia
  • jakość zdjęcia
  • ISO
  • fotometria (wybór pomiaru światła od punktowego po całościowy analizujacy)
  • wykrycie twarzy
  • inteligentna ostrość - przetwarza zdjęcia dla wysokiej ostrości
  • tryb filmu (Provia, Velvia, Astia, B&W)
  • nasycenie barwy oraz B&W i sepia
  • tryb AF (centralny, śledzacy, wybrana strefa lub wielopunktowy)

10. Przełącznik trybu Makro.

11. Przycisk menu głównego na ekranie LCD lub w EVF.

12. Samowyzwalacz.

13. Pzycisk Display/Back.


14. Dioda wspomagająca autofocus oraz sygnalizacja działania samowyzwalacza.

15. Przycisk otwierania lampy błyskowej.

16. Obiektyw.


17. Metalowe ucho paska.

18. Port HDMI (pod pokrywką).

19. Port USB (pod pokrywką).


Na spodzie aparatu znajduje się jedynie pokrywka pojemnika baterii i kraty pamięci oraz gniazdo śruby dla mocowania statywu


Wizjer

EVF posiadający 920 tysięcy punktów obrazowych jest usytuowany na środku, ponad ekranem LCD. Obraz w nim jest bardzo wyraźny, nawet w warunkach słabo oświetlonego planu zdjęciowego. Wyświetlane informacje o warunkach ekspozycji są czytelne i nie przeszkadzają w kompozycji, ponieważ litery, ikony i cyfry są półprzeźroczyste.


Ekran LCD

920 tysięcy elementów tworzy jasny i ostry obraz. Ekran można odchylić w górę lub w dół, umożliwiając fotografowanie zarówno z pozycji naszych stóp, jak i z góry, ponad głowami osób stojącymi przed nami. Obraz na ekranie jest wyraźny, a wyświetlane kolory są poprawne. Istnieje możliwość regulacji jasności obrazu.


Intuicyjność obsługi

Jak w większości nowych produktów Fujifilm, już po chwili od zapoznania się z aparatem można zacząć poprawnie fotografować bez czytania obszernej instrukcji obsługi. Dotarcie do zaawansowanych funkcji dla bardziej wymagającego użytkownika również nie stanowi problemu. Wyświetlane na LCD menu zorganizowane jest w “strukturę drzewa”, co ułatwia  odszukanie ukrytych funkcji przy pomocy przycisków wokół przełącznika “Menu/OK”. Bez aktywowania menu te same przyciski służą także do szybkiego wybierania trybu makro, lampy błyskowej, trybu nagrywania filmu i samowyzwalacza.


Możliwości fotograficzne


Matryca

16-megapikselowa, 1/2.3" matryca BSI CMOS ma wyższą czułość niż standardowe sensory tego typu dzięki przeniesieniu przewodów z powierzchni sensora pod fotoelementy, co automatycznie zwiększa powierzchnię katody każdego piksela. Backside-illuminated oznacza "naświetlany od spodu" i dotyczy fotoelementów, które są odwrócone "do góry nogami", dlatego każda katoda znajdująca się zazwyczaj na dnie fotoelementu, jest na powierzchni płytki. Współpraca sensora i szybkiego procesora umożliwia fotografowanie z szybkością aż do 10 zdjęć na sekundę w pełnej rozdzielczości. 0.9 sekundy zajmuje gotowość do fotografowania od momentu włączenia aparatu, natomiast nastawienie ostrości zajmuje nawet 0.2 sekundy.

Sensor wraz z procesorem obrazowym umożliwiają filmowanie w rozdzielczości full HD 1920 x 1080 i z prędkością 60fps w popularnym formacie zapisu H.264. 50-krotny zoom, rozpoznawanie fotografowanych scen oraz wykonywanie zdjęć podczas filmowania – to wszystko jest możliwe nawet przy wysokiej prędkości aż do 480 klatek na sekundę (przy mniejszej rozdzielczości filmu). Port HDMI umożliwia bezpośrednie odtwarzanie filmowanych scen na telewizorze HD.

Fotografowany obiekt możemy obserwować na przechylanym w górę lub w dół ekranie LCD lub w wizjerze elektronicznym EVF.
Zarówno 3-calowy ekran jak i wizjer oferują wysoką rozdzielczość, dzięki czemu obraz jest wyraźny. Wizjer EVF jest stosunkowo duży i aktywuje się automatycznie, kiedy zbliżamy do niego oko. Fotografowanie z wizjerem na ogół powoduje lepszą stabilizację obrazu, ponieważ aparat wspieramy o twarz oraz umożliwia lepszą obserwację fotografowanej sceny w sytuacji, w której na ekran LCD pada silne światło słoneczne, utrudniając kompozycję.

 

Jedną z najbardziej zaawansowanych funkcji modelu SL1000 jest SR AUTO (Automatic Scene Recognition). To inteligentny program z zapisanymi profilami fotografii. Rozpoznaje fotografowane obiekty (np. portret lub zdjęcie nocne) i optymalizuje ekspozycję tak, aby zdjęcie było prawidłowo naświetlone. Dodatkowo, sześć różnych zaawansowanych filtrów również umożliwia określoną interpretację wykonanego zdjęcia.

Bardzo przydatny jest także zapis w formacie RAW. Dzięki dużej zawartości informacji umożliwia on bardzo elastyczną obróbkę zdjęcia w programach komputerowych. Fotografowanie w RAW nie wymaga dokładnego ustawienia balansu bieli, redukcji szumów, podbijania ostrości czy dynamiki - czynności te wykonujemy podczas obróbki RAW w jednym z wielu dostępnych programów graficznych przeznaczonych do tego celu.

 

Obiektyw

Na szczególna uwagę zasługuje niewymienny obiektyw zoom (ekwiwalent 35mm: 24-1200mm), który obsługiwany jest elektrycznie. Taka obsługa zmiany ogniskowej obniża koszt wykonania skomplikowanych i precyzyjnych „krzywek” dla przesuwania zespołów soczewek wewnątrz obiektywu -  w przypadku zastosowania rozwiązania z ręczną zmianą ogniskowej. Maksymalna przysłona na skrajnych położeniach wynosi f/2.9-6.5. W obiektywie jest wbudowany mechanizm optycznej stabilizacji drgań typu shift, który ułatwia pracę na pozycji super-tele i super-makro.
Asferyczne powierzchnie niektórych soczewek i zastosowania szkła ED dobrze redukują aberracje optyczne. Powłoki soczewek Super EBC bardzo skutecznie eliminują odbicia światła. Zastosowanie cyfrowego zoom-u zwiększa skalę zmiany ogniskowej do 100 razy!
Na ustawieniu super-tele w testowanym egzemplarzu, obraz jest równie ostry i kontrastowy jak zoom bardziej zaawansowanego modelu HS50 EXR. Poniżej zdjęcie księżyca - ciekawostka jest, że w czasie robienia tego zdjęcia na tak długiej ogniskowej (1200mm) księżyc uciekał z kadru (wynik ruchu planety), skutecznie utrudniajac mi wykonanie zdjęcia.


Poniżej zdjęcia wykonane w kilku wartościach ogniskowej, od najszerszej do najdłuższej:



ISO - 100, 1/125sek, f7.7, program A

 

Pomiar światła


Pomiar światła wykonywany przez 256 segmentów jest w większości przypadków wystarczająco dokładny. Jeśli zdarzy się błąd ekspozycji, to zapis RAW jest na tyle elastyczny, że do dwóch wartości EV można wyrównać naświetlenie w późniejszej obróbce bez zauważalnej różnicy, nawet w wypadku niedoświetlenia - poniżej przykład korekty w ACR:



Duża zawartość informacji w RAW umożliwia nie tylko naprawę niedoświetlonych zdjęć, poprawę balansu bieli, ale również uzyskanie obrazów o dużej dynamice (HDR) poprzez odzyskanie detali w cieniach:



.. oraz w światłach:





...oraz w zdjęcie niedoświetlonych z niską dynamiką:




Bezpośrednio w aparacie mamy do dyspozycji kompensację ekspozycji od +2 do -2 EV co 1/3, 1/2 lub 1 wartości przysłony (czasu migawki). Stosowanie kompensacji powinno stać się nawykiem każdego fotografującego, gdyż do tej pory nie jest mi znany żaden system pomiaru naświetlania, który nie wymagałby korekty.

Autofokus bazuje na detekcji kontrastu i jest szybki, nawet w ustawieniu super-tele. Jest również bardzo cichy, co ważne jest w niektórych miejscach (kościoły, biblioteki itp.). Lampa błyskowa może się synchronizować z długimi czasami naświetlenia, na przykład doświetlając pierwszy plan w zdjęciach nocnych. Posiada również redukcję efektu czerwonych oczu. Zewnętrzna lampa błyskowa korzysta z informacji pomiarowych poprzez obiektyw (TTL) dzięki stykom w gorącej stopce. 



Możliwości multimedialne

SL 100 nagrywa filmy w HD z rozdzielczościa 1080 z szybkością 60 klatek na sekundę oraz w innych rozdzielczościach, również w trybie SLOW MOTION (240x180 do 480 klatek na sekundę). Film można edytować w ograniczonym zakresie - można usuwać lub przesuwać jego fragmenty, łącząc pozostałe w całość. W przypadku edycji, filmy które są jej poddawane, powinny być nagrane w tym samym formacie, z tą samą prędkością.

 

 

Zasilanie

Akumulator NP-85 umożliwia wykonanie do 350 zdjęć na pełnym naładowaniu.

 

 

Lista pozostałych funkcji Fujifilm SL1000:

  • Tryb SR AUTO automatycznie wybiera jedną z fotografowanych scen (portret, krajobraz, zdjęcia nocne, makro, portret „nocny” i portret pod światło) optymalizując warunki ekspozycji.
  • Boczna dźwignia zmiany zoom (położona na obudowie obiektywu).
  • Filmowanie jednym przyciskiem.
  • Manualna ekspozycja i fotografowanie w formacie RAW dla pełnej kontroli fotografa nad ekspozycją o balansem bieli.
  • Wybór fotografowanych scen: portret, krajobraz, fotografia sportowa, fotografia nocna ze statywem, sztuczne ognie, zachód słońca, plaża, śnieg, przyjęcie, kwiaty i tekst. 
  • Siedem zaawansowanych filtrów artystycznych.
  • RAW+JPEG wspomagane również przez darmowy konwertor SILKYPIX RAW umożliwia natychmiastowy podgląd plików RAW na komputerze oraz ich konwertowanie do kilku popularnych formatów roboczych.
  • Panorama.
  • Możliwość wykonania dwóch ekspozycji w 3D tej samej sceny i zapis ich w formacie MPO do wygenerowania obrazu trójwymiarowego.
  • HDR – wysoka dynamika świateł jest osiągana w tym programie dzięki wykonaniu trzech kolejnych zdjęć tej samej sceny o różnym naświetleniu i połączeniu je w jedno sumaryczne zdjęcie ukazujące więcej detali w światłach i w cieniach.
  • Pro Low-Light sumuje obraz o cechach zmniejszonych szumów z czterech zdjęć w warunkach słabego oświetlenia.
  • Zoom bracketing.
  • Tryb naturalnego swiatła dla warunków słabego oświetlenia (dwa zdjęcia do wyboru jedno z lampą błyskową, drugie bez) – funkcja przydatna, gdy trudno ocenić który rodzaj oświetlenia będzie korzystniejszy.
  • Wykrywanie twarzy pomaga w ustwanieniu ostrości i wyrównaniu ekspozycji dla portretów.
  • Wbudowana funkcja Social Networking pozwala na zaznaczenie i nadanie polecenia dla zdjęć i wideo w aparacie, celem przesłania do galerii portali społecznościowych. Oznaczone tak zdjęcia zostaną automatycznie przesłane po podłączeniu aparatu do komputera z internetem.
  • Natychmiastowy zoom oraz funkcja Bracketing dla zoomu.
  • 3-poziomowy przełącznik zoomu.
  • Bateria litowo-jonowa umożliwiająca wykonanie 350 zdjęć

     

Zdjęcia przykładowe - test ISO:




Powyższa scena dla różnych wartości ogniskowej:


 

 

Portret

 

 

Studio

 

 
 24mm, ISO 100                                       24mm, ISO200

 

24mm, ISO 400                                       24mm, ISO 800

 


24mm, ISO 1600                                     24mm, ISO 3200

 


24mm, ISO 6400                                     24mm, ISO 12800

 

Studio - ujęcia na różnych ogniskowych - ISO 100 :


24mm, f3.2                                             24mm, f8




50mm, f4                                                50mm, f11

 


90mm, f5                                                 90mm, f11

 


135mm, f5.4                                           135mm, f14

 


1200mm, f6.5                                        1200mm, f16

 

Odwzorowanie barwne


AWB, światło dzienne słoneczne               AWB, światło dzienne - cień




AWB, światło fluorescencyjne białe        AWB, halogen 150W

 



AWB, 2700K halogen 150W                    AWB, 2700K żarówka 40W

 

Bokeh i Makro

ISO100, f6, 400mm, 1/48s

ISO100, f6, 400mm, 1/40s

Przyjemny dla oka bokeh zaczyna się od 100mm w górę, przy 1200mm i pełnym otworze rozmycie tła jest bardzo duże. Przy ogniskowej 400mm bokeh jest moim zdaniem optymalny.




Galeria zdjęć

 





















 

Odczucia z użytkowania

Zaskoczyła mnie jakość tak skomplikowanego obiektywu. Wydawałoby się, że wraz z rozszerzeniem zakresu zoom jakość optyczna powinna szybko spadać, tymczasem ten super-zoom jest nie tylko ostry, ale również kontrastowy oraz nie ma dużych przerysowań geometrycznych. Inżynierowie Fujifilm posiadają ogromne doświadczenie w budowie tego typu obiektywów, konstruowanych od lat na potrzeby kinematografii i telewizji na całym świecie i z pewnością wykorzystali je w opracowaniu obiektywu SL1000. Trochę przeszkadza mi zmiana ogniskowej obiektywu przy pomocy przycisków, wolałbym tradycyjny pierścień. Jakość zdjęć na niskich czułościach jest bardzo dobra. Jeśli weźmiemy pod uwagę wielkość sensora (trochę mniej niż pół cala) to zdjęcia otrzymywane na wyższych czułościach maja i tak mniejsze szumy niż konkurencja. Szczególnie widać to przy porównaniu RAW. Obrazy JPEG są niezłe, gdyż mamy możliwość wpływu na ich jego interpretację zanim rozpoczniemy fotografowanie: wybór naśladowania filmu (Astia, Velvia, Provia, B&W), wybór nasycenia barwy (chromacja), wybór redukcji szumów, dynamiki i ostrości. Nie można opisać jednoznacznie jakości JPEG właśnie z powodu ich różnorodności. Na pochwałę zasługuje za to dynamika świateł i cieni - DR.
Z uwagi na niewielki sensor, fotografowanie na wysokich wartościach ISO ukazuje szumy, a skrajna 12800 ISO jest praktycznie bezużyteczna. Moim zdaniem producenci aparatów cyfrowych nie doceniają wiedzy klienta i próbują nadal zdobywać rynek liczbą pikseli. Gdyby SL1000 posiadał od 4 do maksymalnie 8 milionów pikseli BSI w technologii ułożenia EXR, nie straciłby wiele na rozdzielczości, ale zyskałby na mniejszych szumach na wysokich ISO (łączenie odczytu z sąsiednich pikseli jest tylko półśrodkiem dającym niewielka poprawę szumów). Myślę, że rosnąca świadomość dojrzałości technologicznej przeciętnego klienta wymusi rozsądny kompromis pomiędzy ilością pikseli a realną rozdzielczością obiektywu, celem zmniejszenia szumów na wysokich czułościach. Myślę, że nie jestem osamotniony w tej opinii. Tak czy inaczej SL1000 jest godny polecenia i w porównaniu z konkurencją wypada bardzo dobrze.



Podsumowanie

Fujifilm SL100
jest aparatem o wszechstronnym zastosowaniu. Zapis w RAW, program M (ostrość, program M, ręczna ekspozycja), gwint statywu i niezły, szczególnie na najdłuższej ogniskowej odpowiadającej 1200 mm, poszerzają możliwości kreowania obrazu według zamierzeń fotografującego .
Na wysokich czułościach obserwujemy szumy z powodu małego sensora, którego rozmiar jest wymuszony małym ciężarem i wielkością imponującego obiektywu zoom.

Mocne strony:

  • Obiektyw zoom – bardzo dobry optycznie, odpowiednik 24-1200 mm (dla 35mm) z funkcją makro.

  • Soczewki z bardzo skutecznymi powłokami przeciwodblaskowymi (złożona budowa optyczna trochę zawodzi przy fotografowaniu pod ostre światło, jednak w normalnych warunkach fotografowania flary prawie nie występują).

  • Technologia BSI umożliwiająca optymalne wykorzystanie powierzchni matrycy oraz grupowanie odczytu sygnału z sąsiednich pikseli, dzięki czemu przy pewnym spadku rozdzielczości obniżają się szumy na wysokich czułościach.

  • Zapis plików RAW (RAF).

  • Dobra praca w świetle mieszanym.

  • Bardzo dobry automatyczny balans bieli (zawodzi jedynie w warunkach ekstremalnych - stary typ lamp fluorescencyjnych, silne zabarwienie planu).

  • Małe jak na tak ogromny zoom zniekształcenia geometryczne, dobre odwzorowanie barw (również barwy i gradacji cery), niezła ostrość i kontrast.

  • Dobra ergonomia.

  • Szybki czas startu.

  • Szybki autofokus, szczególnie w pozycji szerokokątnej obiektywu.

  • Dobra stabilizacja optyczna.

 
Słabe strony:

  • AF w słabym świetle.

  • Brak manualnej zmiany zoom (utrudniona precyzja i szybkość ustawienia powiększenia oraz niewielkie opóźnienie spowodowane przełącznikiem zmiany ogniskowej)

  • Flara przy fotografowaniu pod ostre światło.

  • Jakość nagrywanych filmów jest niezła, ale nie zaspokoi potrzeb bardziej wymagającego amatora filmowania. Niektórym może się spodobać efektowna unikalność scen filmowanych na najdłuższej ogniskowej (niezbędny stabilny statyw).

  • Szumy przy wydłużonej ekspozycji i na wysokich ustawieniach ISO (z drugiej strony stosunek szumów do sygnału jest dobry w porównaniu z konkurencją z tego segmentu.

  • Zbyt czuły fotooptyczny przełącznik EVF

  • Wolny zapis RAW+f.JPEG

Ogólnie - bardzo polecam przede wszystkim ze względu na imponujący obiektyw zoom.

 

Komu polecam ten aparat

Jest to wspaniała propozycja dla miłośników bardzo dużych przybliżeń np. amatorów ornitologii. Pomimo ogromnej ilości funkcji aparat jest prosty w obsłudze, więc można go polecić początkującym adeptom fotografii, którzy zamierzają rozwijać swoje umiejętności w różnorodnych warunkach fotografowania. Inne zalety to wydajna bateria i niewielka waga - jest to aparat świetny w podróży.

 

SPECYFIKACJA TECHNICZNA






 

 Tekst/zdjęcia: Andrzej Wojtek Dworaczek


Komentarze  

 
0 #2 Maciej 2014-12-10 20:37
Bardzo rzetelna i fachowa recenzja. Jak na swoją cenę aparat robi bardzo dobre zdjęcia i moim zdaniem świetnie nadaje się do podróży czy wycieczek, gdzie taskanie lustrzanki i zestawu obiektywów byłoby powiedzmy uciążliwe. Jeżeli założy mu się zewnętrzną lampę błyskową, to doskonale sobie radzi w dużych wnętrzach o słabym oświetleniu (np. w kościołach). Oprócz pewnych niedogodności wymienionych w recenzji dodałbym jeszcze brak gwintu do założenia filtrów. Jednak za nieduże pieniądze można do niego dokupić specjalne nasadki razem z dwoma filtrami (UV i polaryzacyjnym) oraz osłoną przeciwsłoneczn ą, co eliminuje brak gwintu w obiektywie. Uważam, że jest to bardzo dobry aparat do zastosowań amatorskich.
Cytuj
 
 
+3 #1 Czesław 2014-01-09 23:54
Nie mam negatywnych uwag do recenzji. Jednak byłoby mi łatwiej zdecydować się na zakup konkretnego modelu, gdybym mógł przeczytać w jednej recenzji równoległe opinie o np. trzech aparatach rożnych producentów ale o podobnych parametrach. W tym przypadku wspólnym mianownikiem byłby długi obiektyw do 1200mm.
Cytuj
 

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Czytaj więcej

Nikon D4S – nowa fla…

Nikon ogłasza premierę modelu D4S – nowej flagowej lustrzanki cyfrowej...

Wędrowanie za… Jerzy…

 14 stycznia o godz. 18:00 w Muzeum Współczesnym Wrocław otwarta...

Nowe zdjęcia wykonan…

Na blogu www.systemkamera-forum.de ukazało się sporo „sampli” wykonanych Fuji X-Pro...

Zdjęcia

Forum

Sylwetki

Asia Kasina

Asia Kasina

"Przechodziłam zabawę w ciemni, rozrabianie chemikaliów, maczanie łapek w utrwalaczu itp. i tego mi ...

Aneta Warszawska

Aneta Warszawska

"Moja fotograficzna torba jest zróżnicowana i czasem jest w niej na prawdę wszystko! :)"       ...

Robert A. Mason

Robert A. Mason

"Fotograf-amator, amator fotografii. Fotografuję wszystko co mi się podoba, jeszcze częściej robię z...

Reklamy Google